Kritisabel sagsbehandling

9. juni 2021, 08.39

Erik Mortensen.

VISITATION Er det i orden, når afdelingen for Visitation og hjælpemidler arbejder på følgende måde? Jeg mener det er dybt kritisabelt og en gennemgående foragt for de borger der er berørte af de enkelte sager.

Opstår der et problem hvor en borger føler sig talt ned til, ja endda får at vide, at det du egentlig har ret til ikke kan betale sig, for hvis du dør er pengene egentlig spildt. Det er sådan noget, der er sket i denne afdeling fortalt af en borger, jeg stoler 110 % på. Sagen kommer for dagens lys ved, at jeg skriver om det i et læserbrev. Der bliver sat en intern undersøgelse i gang i afdelingen for Visitation og hjælpemidler. Nu kender de fleste mennesker den gode danske vending »Som man råber i skoven, får man svar«.

Spørgsmål er et af de vigtigste redskaber, man kan bruge. Når man stiller et spørgsmål, er man med til, for at skabe refleksion hos den, man stiller spørgsmålet til.

Læs også
Bunden er nået

Når jeg læser redegørelsen fra afdelingen for Visitation og hjælpemidler, får jeg den opfattelse, at det sejler i denne afdeling. Der skulle findes ud af, om der blev svaret som borgeren fortæller, og hvem der havde talt med borgeren. Billedeligt fortalt er det forgået, at lederen spørger alle på en gang ”Er der nogen der har sagt sådan til denne borger”? I sådan et tilfælde er der ingen der rækker hånden op og siger ”det var mig”. Selvfølgelig kunne lederen finde den sagsbehandler, der har med borgeren at gøre, hvis ikke, har de et problem med deres registrering. Meget tyder på, at samme procedure blev anvendt i Christina sagen.

Den redegørelse som Peter Hahn har igangsat, har kun gjort ondt værre, da det nu resulterer i, at de pågældende borger nu bliver trampet på. De var i forvejen lagt ned af kommunens mangelfulde sagsbehandling, dikteret af politikkerne.

Redegørelsen som jeg har modtaget, fortæller intet om hvem der har stået for undersøgelsen, ingen dato ej heller et journalnummer, men det er måske sådan reglerne er i Skive kommune? Jeg tvivler på om det er i orden. Det kan godt være, at det er hårdt for medarbejderne i afdelingen at hører på kritik, som de skriver i redegørelsen, men endnu mere hårdt er det for alle de mennesker, der føler, at Deres livskvalitet bliver forringet år efter år på grund af Skive Kommunes politik på dette område.

Læs også
Kan Skive Kommune »flyve højere«?

Peter Hahn bliver ikke specifikt nævnt i redegørelsen, men de skriver: »Derfor kan det være uheldigt, hvis andre (Peter Hahn) giver udtryk for, hvad der er rimeligt, at de synes borgeren skal have, og dermed udfordre de retningslinjer der ligger i nuværende sagsbehandling af sådanne ansøgninger.«

Peter Hahn er om nogen sådan en person, han har nemlig sagsbehandlet i denne konkrete sag, se mit sidste læserbrev fra 7. juni - Skive Folkeblad.

Indlæser debat...