
»Min opfattelse er, at kunder ved dyre varer stadig gerne vil have kvaliteterne mellem fingrene, og det bærer vores vækst i butikken også præg af«, siger Mie Brunsgaard, Holly’s Dollroom. Foto: Lindy Jørgensen
10 år siden
Kunder fra Tyskland, Qatar, USA, London og Norge er blandt dem, som vælger at købe i netbutikken, som udbydes af Holly’s Dollroom, Frederiksgade i Skive.
Netbutikken blev etableret i maj 2008, et halvt år efter den fysiske butik Holly’s Dollroom åbnede i Frederiksgade. Undervejs har netbutikken været fremhævet som en af de bedste af sin art i Danmark.
Butikkens frontfigur, Mie Brunsgaard, slår fast, at der fra begyndelsen i Frederiksgade var en strategi om, at en netbutik skulle være en del af forretningsgrundlaget. Hun siger:
- Vi har hele tiden vidst, at vi ville koble den ekstra omsætningskanal på. Vi har kun haft succes med online-shoppen. Da vi startede, var der kun seks i Danmark med de samme mærker, som vi havde. Så vi fik hurtigt en god omsætning, som også var stigende de første par år.
Netbutikken sælger stort set ikke til Skiveegnen. Lokale kunder bruger shoppen som udstillingsvindue derhjemme, når butikkerne er lukket og handler stort set kun i den fysiske butik i Frederiksgade. Vi sender meget til København, Aarhus, Odense og Aalborg-området. Sjælland er dog det største marked.
- Vi har også kunder i Tyskland, Qatar, USA, London. Norge sælger vi også en del til, men hoveddelen af vores netsalg bliver solgt til kunder i Danmark, fortæller Mie Brunsgaard.