Borgerservice helt i top

Udgivet:05. juli 2022, 13.02

Læsetid:1 minut

Jørgen Mejlgaard skriver om Borgerservice og Mit-ID. Arkivfoto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Af Jørgen Mejlgaard. Birkevej 11 Lem

MIT-ID Jeg havde nu ikke tænkt mig, at mit besøg hos Borgerservice på Rådhuset i Skive den 16. juni for at få hjælp til MIT-ID skulle afstedkomme et læserbrev i Skive Folkeblad. Men efter at have læst Erik Mortensens negative udgydelser om Borgerservice, vil jeg gerne delagtiggøre læserne i en helt anden positiv oplevelse af denne institution.

Straks jeg var kommet ind ad rådhusets dør og skulle til at melde min ankomst på en skærm, kom en sød ung pige fra borgerservice og spurgte, om hun skulle hjælpe mig - og så var den sag klaret.

Jeg blev ekspederet af en venlig ung mand, som jeg viste de forlangte papirer. Herefter fremkom han med nogle meget relevante personlige spørgsmål, for at få verificeret, at jeg virkelig var den person, som jeg gav mig ud for, hvilket jeg fandt helt naturligt. Det er naturligvis noget, den unge mand er pålagt at gøre af sikkerhedsmæssige årsager.

Efter 10 minutter var alt klaret, og jeg var logget på Mit-ID. Tak til Borgerservice for en dygtig og venlig behandling.

Indlæser debat