Er du berørt af dankort-fejl: Her er, hvad du skal gøre

Halvdelen af kunderne kan bruges deres andet kort. Den anden halvdel skal i banken og hæve penge

12. november 2021, 12.51

PENGE 1000 nye dankort er på vej til Sparekassen Danmarks kunder. Torsdag oplevede mange tidligere kunder i Salling Bank, at deres kort blev afvist, når de forsøgte at have penge eller betale med deres dankort. Det skyldes en teknisk fejl hos Nets i forbindelse med, at kunderne var blevet flyttet fra en datacentral til en anden. Deres dankort er simpelthen blevet slettet.

- Vi ved godt, det er en træls situation kunderne er blevet sat i. Den fejl beklager vi, og vi er rigtig kede af det på vegne af vores kunder, der ikke kan hæve penge, siger direktør Jan Skov til Skive Folkeblad.

Han oplyser, at cirka halvdelen af de berørte kunder har haft et andet kort, som de kan bruge, indtil de nye kort lander i kundernes postkasser i starten af næste uge.

De kunder, som ikke har et kort nummer to, får mulighed for lørdag mellem klokken 9 og 13 at hæve penge, som de kan bruge, til det nye kort kommer. De kan i det tidsrum henvende sig i Sparekassen Danmarks filialer i Torvegade i Skive, Vinderup, Viborg og Nykøbing.

Læs hele vores interview med sparekassedirektør Jan Skov her:

Læs også
Direktør beklager dankort-fejl: - Det er en ærgerlig fejl, og det er vi rigtig kede af
Abonnement
Læs også
Sparekasse fik løst problem: Men en stor del af alle kort skal udskiftes
Abonnement

Indlæser debat