
Runder stort antal overnatninger: Limfjords-kommuner når stor milepæl som turist-destination
Markedsføring og produktudvikling på dagsordenen
Udgivet:27. marts 2023, 10.50
Læsetid:1 minut
Udeliv ved Limfjorden er en af grundpillerne i Destination Limfjordens turismearbejde. Arkivfoto: Gorm Wæhrens
2 måneder siden
TURISME
Torsdag i sidste uge holdt Destination Limfjorden generalforsamling på Dansk Skaldyrcenter i Nykøbing.
Formanden for turismesamarbejdet mellem Skive, Morsø og Struer kommuner er Skives borgmester Peder Christian Kirkegaard.
Han fortalte blandt andet i sin beretning, at arbejdet med at udbygge turismen lokalt foregår under disse hovedoverskrifter: Limfjordens oplevelser på, i og ved fjorden (outdoor-turisme), Limfjordens mad og gastronomi samt Limfjordens kultur og natur.
Destinationsdirektøren Kristina L. Schjøtt glædede sig over, at det lokale turismesamarbejde i 2022 nåede en vigtig milepæl med over 1 million overnatninger.
- Siden destinationens dannelse, har dette mål været indskrevet, som en vigtig milepæl. Det er også medlemmernes mulighed for at kommentere på vores arbejde og prioritering af brandings- og udviklingsområder. Vi arbejder for turisterhvervets interesse og favner mange brancher, som vi har sammenlagt i fire overordnede brandingtemaer for hele Limfjordsområdet. Derfor skal vi holde fast i en stærk produktudvikling og markedsføring til glæde for en samlet destination, sagde hun.
Sådan overnatter turisterne
I alt1.023.400
Camping 434.300
Feriehus 343.200
Hotel/feriecenter 207.200
Lystbådehavne 21.700
Vandrerhjem 17.100


Vingegaard-triumf og Fur-øl var med til at gøre forskellen:Limfjordsegnen fik travlt på »Ferie for Alle«


Knud i Lilleputland: Campingfatter bliver caféforpagter


Efter kendt influencers besøg: Lokal østersbar hitter på Tik-Tok
Indlæser debat