Gå til hovedindhold
Erhverv

Kun få kunder bruger den: Salling Bank dropper kasse-funktionen

20-05-2020 KL. 10:16
Empty

Endnu et år ser ud til at være landet rigtig godt for det lokale pengeinstitut, Salling Bank. Arkivfoto: Lindy Jørgensen

  • Del på Twitter
  • Del på LinkedIn
  • Del på email

Mandag åbnede Salling Banks afdelinger igen efter corona-nedlukningen, men det var uden personlig betjening ved kasserne.

Og sådan forbliver det fremover.

Banken har besluttet at lukke kassefunktionen i Skive permanent.

- Den vigtigste årsag til beslutningen er, at efterspørgslen slet ikke er den samme som for år tilbage. Igennem en længere årrække har antallet af kassetransaktioner været kraftigt faldende, og corona har gjort det sidste, der manglede i, at folk har taget kort- og mobilbetalinger i brug, siger bankens direktør, Peter Vinther Christensen.

Derudover viser erfaringerne under coronakrisen, at bankens kunder har været gode til at bruge kort og pengeautomaterne.

På bankens Facebook-side er der enkelte kunder, der udviser utilfredshed med beslutningen.

Blandt andet skriver Per Norén: »Ærgerligt, at I lukker kassen. Der skilte I jer ud fra andre pengeinstitutter«.

Og Tina Frederiksen spørger: »Hvad er så forskellen på en lille lokal bank og de store og landsdækkende banker?«.

Men Peter Vinther Christensen mener, at det kun er et spørgsmål om tilvænning for de kunder, der indtil nu har brugt kassebetjeningen.

- Der er så få tilbage, at vi ikke kan forsvare at opretholde funktionen. Og jeg tror ikke, der går lang tid, før folk har vænnet sig til, at der ikke er en kasse. Vi er trods alt en af de sidste banker, der fjerner kassefunktionen, siger Peter Vinther Christensen, der også påpeger, at banken var en af de første til at tage de avancerede pengeautomater i brug, hvor kunderne både kan hæve og sætte penge ind.

Selv om kassefunktionen nu er fortid, vil det fortsat være muligt at forudbestille kontanter og valuta til afhentning i banken via bankens hjemmeside.

Salling Bank lover også, at den stadig vil have stor fokus på at hjælpe de kunder, der har brug for støtte til at benytte kort og selvbetjeningsløsningerne.

Og for dem, der har været vant til at komme med mønter fra sparegrisen, er der en mønttæller, hvor man selv kan sætte mønterne ind på kontoen.

Retningslinjer for debatten
  • Del på Twitter
  • Del på LinkedIn
  • Del på email

Mest læste

Avisannonce

Seneste Erhverv

Forsiden lige nu

Seneste sport

Seneste 112

Seneste ind-/udland